9.6.10

Sista spurten

Tjohoo!!

Nu är det snart klart! På fredag väntar examensdagen, och där ute väntar frihet och..arbetslöshet. Men vad fan. Det löser sig snart, det känner jag på mig!

Igår hade vi den efterlängtade examensutställningen, och jag måste bara få säga det. Rackarns vad duktiga vi är. Temat för i år var återvinning, vilket betyder att alla allmänna utrymmen i utställninhglokalerna skall dekoreras efter detta.

Vi lindande in allt i tyg, bordsben, stolsben, klädhängare, ja allt. Vi vek säkert totalt 250-300 origamifåglar som vi satte upp i entrétaket. vi lade ut trasmattor som gångstråk i hela lokalen. Det blev helt fantastiskt fint.







Fast fokus låg ju självklart på våra egna utställningsmontrar. Våra montrar skulle representera våra examensarbeten visuellt. Även dessa var helt otroligt fina. Vi är riktigt duktiga butikskommunikatörer. Jag har efter dessa dagar fått en massa inspiration till framtida projekt!



Några exempel;



Marias monter med industrikänsla


Loves snygga "origami" monter


Joannas galna hörn


Linneas "barnavdelning"


Theresias mysiga husvagnsmonter


Ida hade en galet fin jeansmonter



Jag gjorde en überromantisk tuttinuttig mormorsdukning med massa rosa, massa blommor och massa spets.






Skolan bjöd på fest efter utställningen och kvällen avslutades på pustervik, med lagomt trötta fötter och reaggetoner i bakgrunden. Då mådde man bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar