15.6.10

Nu är den min. På riktigt.


Jag och Bruz åker till Berlin imorgon.

Vi vet inte riktigt vad vi ska göra där, men det är det som är det sköna. Vi ska bara åka dit och göra precis vad som faller oss in. dock med en enormt liten budget. Det är vårt enda krav. Men jag har hört att det är billigt med falaflar där. Så det blir antagligen vad vi lever på de här fyra dagarna.

Sedan har jag förstått att det finns en hel del bra second hand och vintage butiker där, så det ska jag fokusera starkt på. Tänkte att när jag kommit tillbaka ska jag lägga upp adresserna till alla bra butiker och hak jag hittat i Berlin här på bloggen.

Jag fick en liten ingivelse idag när jag vaknade och insåg att jag ju inte kan åka dit utan en bra kamera. Jag har ju bara min gamla skrutt som inte ger särskilt bra bilder och som man dessutom får tejpa fast batteriluckan på. NO FUNCIONA!!
Så prick klockan tio i morse stod jag och knackade på media markts port och införskaffade mig min efterlängtade G11. fakking finally.

Nu får vi bara hoppas att den inte är jinxad eller något. Det gick ju inte så bra sist jag köpte den via tradera. Så nu har jag köpt samma kamera två gånger.



min. på riktigt den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar