17.4.10

Spontanitet är en dygd

Det blev fredag, det blev sol. Mor var i krokarna och jag tog en fika i Haga med hon & moster. Hon hade tagit med sig den gamla jordgloben som lyser och bestick i mängder. Härligt med en mor som jobbar i second hand-butik. Hon var tydligen på ett givmilt humör och 6 st supersöta suffléskålar i härligt pastelliga färger fick hamna i min ägo. Dom kommer vara superfina till mitt blivande kök i min blivande bostad någon gång i en blivande tid framöver.

Kvällen bjöd på en ölugen Sara & en existensiell Bruz. Vi skapade graffiti på skyltfönster och drack öl på Tildas för att sedan bege oss in till Koloni, men det blev rätt misslyckat då Bruz tagit fel på plats. Det var döden där vi hamnade, döden och containers. Vi drog till 2:a Lång istället för en öl. Vi blev trötta och åkte hem. Det var en fin kväll i spontanitetens anda.



1 kommentar:

  1. jajaja! en underbar kväll. när du kommer tillbaka ska vi gå på svartklubb på riktigt tycker jag.

    SvaraRadera