13.5.10

Drömmen

Det här är min dröm.

Dagligen finns mitt blivande sommartorp i huvudet. Ett ställe som är mitt och som jag får göra vad jag vill med. Fixa dona pyssla trixa. JAG VILL!!!
Redan nu har jag börjat samla till mitt blivande torp. Kanske till och med att det blir ett hus jag bor i året runt. Fina Stina påminde mig om en blogg som jag brukade läsa förut. Var tvungen att sluta för jag blev nästan deprimerad när jag insåg att hon hade precis det jag vill ha. Torpet. Underbaraclara är en tjej som bor i Norrland och är pysslig och har ett torp som bara är så fantastiskt. Hon är fenomenal på att inspirera med sina små och stora pysselprojekt.

Jag kan ju inte säga att min längtan dämpas av det faktum att jag spenderar hela dagarna i en second hand butik nuförtiden. Det finns så otroligt mycket fina saker här i världen som folk inte längre vill ha och skänker bort till second hand. Inspirationen och längtan till mitt sommartorp är mer påtaglig än någonsin just nu.

2 kommentarer:

  1. Hon där underbaraclara, hon är kristen ju! Läbbigt. Du kommer få det mycket bättre och finare än vad hon har! :D

    SvaraRadera
  2. Kristen eller ej, men hon har vad vi vill ha i form av ett härligt torp! Kombinera det med en etage-våning i stan... Underbart! /Stina

    SvaraRadera